TikTok vs. Instagram – ce oferă fiecare aplicație și care e cea potrivită pentru tine
Pe măsură ce TikTok câștigă popularitate, mulți utilizatori de Instagram se întreabă dacă este timpul să încerce noua platformă. Dacă ai întâlnit recent videoclipuri din TikTok și vrei să îți creezi cont, iată câteva detalii despre ce poți găsi nou în această aplicație.


Drumul de la Instagram la TikTok
Întorcându-ne puțin în timp, ne aducem aminte că în 2010, pe Apple Store apărea un instrument nou care urma să adune peste 100.000 de utilizatori în mai puţin de o săptămână de la lansare: Instagram. Considerată una dintre aplicaţiile cu cea mai rapidă ascensiune la acea vreme, a ajuns astăzi una dintre cele mai îndrăgite platforme de social media.
Co-fondatorul Instagram, Kevin Systrom, a prezis atunci că această comunicare prin imagini va lua avânt considerabil în anii următori. Și chiar așa a fost. Însă, în 2021 TikTok vine cu o nouă idee. Există un public larg care adoră să comunice nu doar prin imagini, ci și prin clipuri video scurte, dinamice și amuzante.
Potrivit datelor în ultima perioadă, Instagram are un nou rival: TikTok. Lansat în 2016, TikTok este o aplicație mobilă care permite utilizatorilor să creeze, dar și să urmărească clipuri video cu o durată de până la un minut. Este asemănător cu Vine – un serviciu video, popular, achiziţionat de Twitter, dar care a fost închis în 2017.
Ce oferă Instagram, ce oferă TikTok

Pe TikTok poți crea sau urmări doar videoclipuri scurte, de 15-60 de secunde. Editorul din TikTok îți permite să modifici viteza clipul tău, să aplici diferite filtre și efectele. Poți urmări diferiți tiktokeri, le poți aprecia postările, le poți lăsa comentarii, poți face duet cu ei sau le poți share-ui conținutul.
Pe de altă parte, Instagram s-a născut cu o înclinație spre imagini, fotografii, artă, estetică, dezvoltându-se în ultima perioadă și pe partea de video.
Ambele platforme sunt un mod excelent de comunicare online, de exprimare a ideilor, dar și un mod de entertainment și promovare. Fie că petreci mai mult timp pe Instagram sau TikTok, în cele două aplicații vei găsi conținut variat.
De la clipuri amuzante și dinamice, până la tutoriale ce îți pun imaginația la treabă. Așa că nu este obligatoriu să alegi una dintre ele. Le poți testa în aceeași măsură, mai ales că Vodafone a lansat Cartela cu trafic NELIMITAT în TikTok, Facebook, WhatsApp, Instagram și alte aplicații populare.
Acum poți crea conținut valoros atât pe Insta, cât și pe TikTok. Bucură-te de internet NELIMITAT la Oferta 6, cu 5€ credit în prima lună! Stai bine la views, likes și match-cuts când #staibinepenet.
Care platformă are mai mulți urmăritori? Instagram sau TikTok?
Se pare că bătălia dintre cele două platforme este destul de strânsă. Potrivit datelor oficiale, în decembrie 2020 în România existau 5,3 milioane de utilizatori TikTok, în timp ce Instagram înregistra aproximativ 5 milioane de utilizatori. Pe scurt, TikTok a depășit Instagram în România. La nivel global, TikTok a avut un avânt puternic, reușind în numai doi ani să înregistreze o creștere fără precedent în social media. Potrivit businessofapps.com, TikTok încheia anul 2020 cu titlul de „Cea mai descărcată aplicație”. Astfel Tik Tok este comunitatea socială cu cea mai rapidă creștere din peisajul online.
De ce este atât de populară aplicația TikTok și ce-i atrage pe utilizatori acolo? „Mizăm pe autenticitate, pe creativitate și pe libertatea de exprimare, lucruri pe care ar trebui să le ia în considerare și orice brand care își dorește să-și deschidă cont pe platformă”,spunea în 2020 reprezentanta TikTok în România.
Citește și: TikTok în România: cum evoluează platforma
Asemănări și diferențe între Instagram Reel și TikTok
De departe cea mai discutată asemănare între Instagram și TikTok este funcția video. Pe lângă posibilitatea de a încărca fotografii, utilizatorii de Insta pot urca și clipuri fie în Feed, fie în funcția Instagram Reels – opțiune care permite înregistrarea de clipuri video de până la 30 secunde. La fel ca în TikTok, din Instagram Reels poți edita video-uri scurte cu efecte audio, filtre și alte tool-uri creative.
Asemănarea Insta Reels și TikTok este atât de izbitoare încât, mulți se întreabă dacă există vreo diferență. Răspunsul este da! De la tipologia de utilizatori, public țintă, până la instrumente de editare. Iată câteva detalii:
Durata clipurilor diferă
În prezent, pe TikTok, utilizatorii pot înregistra videoclipuri până la 60 de secunde, iar pe Instagram Reels, utilizatorii pot înregistra videoclipuri până la 30 de secunde.
Publicul este diferit
Potrivit mai multor studii, în Romania, 43% dintre cei care folosesc Instagram fac parte din segmentul de varsta 18-24 de ani, iar segmentul imediat următor este ocupat de cei de 25-34 ani. În TikTok, statistica este puțin diferită. Peste 21% dintre utilizatori au între 13 și 17 ani și peste 22% au între 18 și 24 de ani. Alți 26,27% au între 25 și 34 de ani.
Funcțiile de editare sunt puțin diferite
Una dintre principalele diferențe între platforme este caracteristica muzicală. Instagram Reels limitează multe pagini de business. Atunci când vor să creeze un Reel, acestea nu pot accesa toate melodiile disponibile pe o pagină normală, de profil, din Instagram. În TikTok, însă, nu există acestă limitare. Utilizatorii TikTok au acces la toată biblioteca de melodii TikTok.
De asemenea, la capitolul editare video, Instagram Reels reușește să impresioneze, dar încă nu a ajuns la nivelul TikTok. Acesta din urmă vine cu mai multe filtre populare, efecte și tool-uri distractive.
Mai multe reclame în Instagram, mai puține în TikTok
Când vine vorba de promovare, Instagram oferă influencerilor și companiilor un avantaj. Spre deosebire de TikTok, pe Instagram poți transforma orice postare într-o reclamă. În doar câteva minute, selectezi un buget potrivit pentru obiectivele tale de afaceri, setezi audiența interesată de reclama ta, apoi te bucuri de rezultate.
Indiferent că vei petrece mai mult timp pe Insta sau TikTok, Cartela Vodafone cu Oferta 6 nu îți va contoriza niciun minut. Fii permanent conectat și bucură-te de trafic nelimitat în cele mai populare rețele social media.