Loial, deci răsfățat
Anul acesta, eu și operatorul meu de telefonie mobilă împlinim 23 de ani de relație neîntreruptă. Încă doi și sărbătorim abonamentul de argint.


Greu de crezut dar, da, din 1998 încoace, de la primul meu abonament de mobil, an după an, zi după zi, am rămas împreună, timp în care el a evoluat de la simplele convorbiri audio la apeluri video, de la telefonia cu butoane la revoluția smartphone, de la GPRS la 5G.
Loialitatea merită răsplătită, nu?
Ce-mi doresc eu, așadar, după atâția ani, de la operatorul meu de telefonie și date?
Iată cele cinci așteptări – subiective, fără îndoială – ale mele:
1. În primul rând, îmi doresc să primesc întotdeauna, fără greș, serviciile pentru care plătesc – adică să am acoperire 100%, dacă se poate, pe teritoriul național, și peste tot să am semnal puternic, pentru convorbiri clare și pentru transfer de date rapid și neîntrerupt.
2. Apoi, aș vrea ca serviciile pe care le primesc să fie mereu în prima linie a avansului tehnologic, astfel încât să beneficiez, printre primii, de tot ce se-ntâmplă bun în lumea asta atât de dinamică și care privesc îmbunătățirea calității convorbirilor telefonice, creșterea vitezei transmisiunilor de date și altele asemenea.
3. Toate acestea mi-ar plăcea să le primesc la prețuri din ce în ce mai mici, pentru că ne-am obișnuit cu toții așa. Comparați ce obțineam atunci cu un abonament la Connex cu ce obținem acum, cu o sumă comparabilă, de la Vodafone, și o să constatați cât de mult s-a ieftinit, de fapt, telefonia mobilă în acești ani. Propun să menținem tendința.
4. Mi-aș dori să văd o dezvoltare din ce în ce mai consistentă a ofertelor conexe din programul de loialitate Vodafone Club, de pildă, unde sunt mereu reduceri semnificative la tot ce poate fi găsit în Marketplace – până la 70% la comercianții din tehnologie, 40% la cei din sănătate, 70% pentru categoria sport, până la 25% la articolele pentru copii, 20% în domeniul culinar. Înțelegeți ideea, toți clienții Vodafone care folosesc serviciile mobile sau fixe pot beneficia de aceste reduceri și oferte, pe care le pot accesa în aplicația MyVodafone, secțiunea Vodafone Club.
5. Și, în fine, dacă loialitatea chiar este răsplătită, mi-ar plăcea să primesc așa, câte un cadou, la aniversările noastre, ca o reasigurare a bunelor intenții – insert smileyface aici, desigur.
Vedeți, există mai multe tipuri de loialități, și fiecare are propriul său set de reguli și nivelurile sale de intensitate.
Adică, una este loialitatea cetățeanului față de patria sa. Aceasta este reglementată de obicei în legea fundamentală și, suplimentar, în numeroase alte legi în vigoare în țara respectivă, presupune obligații, răspunderi și interdicții precise și include, peste tot în lume, și proba sacrificiului suprem în caz de nevoie, căci ce altceva înseamnă mobilizarea cetățenilor în caz de război și trimiterea lor să înfrunte inamicul în numele unui concept abstract?
Alta este loialitatea prezumată dintr-o căsnicie. E adevărat că risipirea loialității (oameni suntem) nu anulează automat căsătoria, dar căsătoria fără loialitate reciprocă contrazice însuși sensul instituției. Poți să rămâi, formal, într-o astfel de relație, dar loialitatea ta se mută în altă parte – mai neplăcut din punct de vedere organizatoric, dar acest gen de trădare nu e chiar atât de riscant ca trădarea de patrie, cel puțin nu dacă nu te și prinde.
În fine, loialitatea clientului față de un business este cea mai confortabilă, mai degrabă o relație simbiotică, reciproc avantajoasă: fiecare dintre părți trebuie să beneficieze de ceva în această legătură și, mai ales, fiecare parte trebuie să fie convinsă că are de câștigat din rămânerea în contract. Pentru business e simplu: obține bani din relația cu clientul, bani care-i permit să funcționeze și să se dezvolte. Firmele nu-și permit să facă prea multe mofturi în alegerea clienților. Aceștia, în schimb, au avantajul răsfățului. Pe o piață concurențială, clientul nemulțumit pleacă cum are ocazia, ceea ce obligă mereu comerciantul să-i ofere servicii și produse din ce în ce mai bune, la prețuri mereu mai convenabile, pentru a-l face să revină măcar lunar, când are de plătit abonamentul/cartela/etc.
E bine să fii răsfățat, deci, (și) de operatorul tău de telefonie mobilă.