Categories: InovațieZoom In

iziBAC, startup-ul educațional care transformă lecțiile într-un joc mobil competitiv

Pentru a-i ajuta pe copii să se pregătească pentru examene și pentru a nu mai învăța mecanic, doi soți din București au lansat în 2017 startup-ul iziBAC, ce oferă o alternativă de pregătire pentru examenul de Bacalaureat printr-o experiență digitală de tip joc mobil.

Raluca și Adrian Stratulat, fondatorii iziBAC, au decis să pună la un loc tehnologia și recompensele din gaming pentru a-i ajuta pe elevii din clasele terminale, a 11-a și a 12-a, să rețină mai ușor informațiile și să treacă de examenul maturității.

Învățare prin joacă

Inițial, au creat iziBAC în jurul unei structuri clasice de tip quiz: au luat curricula de Bac și au transformat informațiile de la materiile pe care elevii trebuie să le studieze pentru examen în teste grilă cu 4 variante de răspuns, o singură variantă corectă, și au introdus niveluri de dificultate. Însă de la acea variantă simplă, în acești ani aplicația iziBAC s-a schimbat permanent și a evoluat.

”Ce ne dorim să transmitem părinților și profesorilor care doresc să contribuie cu material educațional este că împachetarea cunoașterii într-o formă mai accesibilă tinerilor nu reduce nimic din calitatea informației. Ne bazăm pe studii clinice care demonstrează că educația prin joacă (game-based learning) crește implicarea elevului cu până la 70% față de educația tradițională, și cu până la 90% retenția informației. Și acest lucru este natural, în condițiile în care noile generații sunt obișnuite să consume material multimedia de la vârste extrem de fragede – structura lor mentală este optimizată pentru a prelua informații în format digital și gamificat”, ne povestește Adrian Stratulat, cofondator iziBAC.

Explicat foarte simplu, poți spune că iziBAC este o platformă digitală, disponibilă pe telefoanele mobile cu iOS (Apple) și Android prin care elevii pot învăța prin joacă la materiile pentru Bacalaureat.

Produsul iziBAC utilizează cadrul de gamificare Octalysis și concepte de psihopedagogie pentru a induce o experiență de învățare optimă, fără anxietate sau percepția efortului intelectual. Conținutul educațional oferit de profesorii parteneri este adaptat sub forma unui quiz ce utilizează avantajele micro-learning și sub formă de lecții video și audio dinamice și captivante.

Pentru realizarea conținutului educațional, echipa iziBAC a colaborat cu peste 30 de profesori de renume național pentru a pune la dispoziția elevilor quiz-uri și alte resurse educaționale.

Echipa iziBAC colaborează activ cu profesori pentru a realiza lecții audio și video captivante, concepute conform conceptului “edutainment” – informație utilă, prezentată într-un format dinamic și captivant.

Pregătire pentru Bacalaureat și pentru viață

”Actualmente, obiectivul nostru pe conținut este să aducem cât mai multe iteme educaționale (întrebări) în aplicație, atât la materiile de Bac cât și la cursurile nonformale. Ideea este că elevii învață prin joacă, chiar dacă la prima vedere pare doar testare, acumularea de cunoaștere se petrece granular și foarte natural. Adițional, avem și resurse de tip PDF și infografice cu materia, formule și conspecte. Și evident, în curând, vom avea lecții video, care vor fi cel mai consistent material educațional din aplicație. Introducem constant material educațional în aplicație și chiar urmează (la momentul scrierii acestui articol) să avem în curând o nouă versiune, cu mai multe funcționalități și o experiență de învățare îmbunătățită”, adaugă Adrian Stratulat.

Cofondatorul iziBAC precizează faptul că, în prezent aplicația are în jur de 6.500 de utilizatori activi lunar și 53.000 de descărcări în total.

”Trendul este unul susținut ascendent și sperăm să ajungem la 15-20000 de utilizatori activi lunar până la maximul acestei sesiuni de Bacalaureat”, completează Adrian.

În plus, ca parte din evoluția proiectului, fondatorii iziBAC au dezvoltat noi caracteristici pentru a reduce sezonalitatea proiectului. De exemplu, au introdus noi cursuri de educație nonformală.

În plus, ca parte din evoluția proiectului, fondatorii iziBAC au dezvoltat noi caracteristici pentru a reduce sezonalitatea proiectului. De exemplu, au introdus noi cursuri de educație nonformală.

”Ideea este nu doar să împachetăm educația formală (curricula de BAC) într-o formă distractivă, ci să și reușim să o completăm cu diverse cursuri care sunt cerute de adolescenți și încă nu sunt complet reflectate în educația liceală, precum educație financiară, educație antreprenorială, civică”, explică Adrian, precizând faptul că pentru noile tipuri de cursuri introduse pe platformă sunt în căutare activă de parteneri care doresc să își expună materialul educațional pentru o comunitate în creștere.

O companie de educație

Așa cum adaugă Adrian Stratulat, în prezent echipa iziBAC lucrează intens la 3 noi funcționalități. De exemplu, pregătesc lansarea unei comunități de învățare pe platforma Discord, ”comunitate care va avea multe integrări foarte utile cu aplicația iziBAC și unde ne dorim să promovăm învățarea de grup într-un format digital, incluzând live streaming, concursuri, suport educațional și multe resurse foarte utile”.

Totodată, au înregistrat un pachet de lecții video la limba română, în colaborare cu unul dintre cei mai buni profesori din România. ”Actualmente ne aflăm în etapă de editare a materialului filmat și dorim să abordăm un stil foarte “fresh” în editare, foarte similar cu cei mai faimoși vloggeri și content creatori de pe Youtube. Acesta este doar începutul și vom mai lansa mai multe module, precum biologie sau istorie”, adaugă Adrian.

Și nu în ultimul rând, explorează și o componentă “deep tech” alături de o companie specializată pe AI și Machine learning. ”Funcționalitatea pe care dorim să o lansăm este premieră la nivel național și vârf de lance tehnologică chiar și la nivel internațional și va face viață mult mai ușoară elevilor utilizând inteligență artificială”, dezvăluie Adrian despre această direcție strategică pentru dezvoltarea iziBAC.

Schimbare de paradigmă în educație

Așa cum spune cofondatorul iziBAC, anul 2020 a fost pentru startup un an al oportunităților, dar și al competiției crescute.

”Dacă până atunci ne aflăm încă într-un ocean albastru din punct de vedere al competiției, 2020 a adus o digitalizare forțată și mulți actori puternici și relevanți au intrat în piață edtech. În continuare pe nișă de educație gamificată avem o poziție de leadership, dar resimțim presiunea competiției”, afirmă Adrian Stratulat.

Din punctul de vedere al lui Adrian, digitalizarea procesului educațional nu se va opri când vom ieși din această pandemie.

”Contextul cauzat de pandemia Covid-19 nu a fost un simplu factor pentru a forța procesul de digitalizare a educației, ci mai degrabă un factor declanșator, care a scos la iveală decalajul dintre metodele de predare tradiționale și structura mentală a tinerilor. Acest decalaj este departe de a fi acoperit și industria edtech din România este abia la început. Considerăm că acest proces transformational va accelera și ne dormi să avem alături de noi câți mai mulți dintre profesorii performanți la nivel național, deoarece un mediu digital oferă posibilitatea că talentul și vocația lor profesională să ajute zeci sau sute de mii de elevi, mult mai mult decât ar putea să o facă în mediul offline”, declară cofondatorul iziBAC.

O presiune adusă și de faptul că 2020 a marcat primii pași, timizi, ai sistemului educațional românesc spre digitalizare.

De la Bac la SAT

Pentru iziBAC, 2020 a fost un an al transformărilor, iar aici Adrian include faptul că au închis cu succes o rundă de investiții în valoare de 160.000 euro prin equity crowdfunding, realizată prin platforma SeedBlink.

”Această reușită nu a însemnat doar că am reușit să convingem investitorii de potențialul nostru, dar ne-a și propulsat într-o altă liga – evaluarea post-money a iziBAC a crescut la 2 milioane de dolari”.

Iar dacă echipa iziBAC va continua să se concentreze pe dezvoltarea pieței de acasă și în acest an, prin introducerea a noi module de educație și noi lecții, începând cu anul 2022 plănuiesc să pună în practică tot ce au învățat în acești ani de dezvoltare locală a proiectului și să-l internaționalizeze, intrând în Statele Unite prin lansarea unui produs dedicat pieței de testare pentru SAT.

Oana Coșman

Oana are o experiență de 14 ani în presa scrisă și online. Este editor start-up.ro, iar în trecut a lucrat pentru publicații de business precum Forbes România și Ziarul Financiar. Este pasionată de călătorii, adoră să descopere destinații noi și să afle poveștile oamenilor faini.

Share
Published by