Cum schimbi și cum activezi o cartelă SIM. Pașii pe care trebuie să-i urmezi
Fie că vrei să înlocuiești o cartelă SIM veche sau ai o cartelă SIM cu număr nou, activarea acesteia se poate face rapid și simplu. Fără o cartelă SIM, nu vei avea acces la serviciile furnizate de operatorul de telefonie și nu îți vei putea folosi smartphone-ul.


Activarea sau schimbarea cartelei SIM, indiferent că ești la abonament sau ai un plan prepaid, se poate face cel mai simplu online. În orice caz, este important să nu arunci cutia în care vine cartela SIM, deoarece pe aceasta sunt trecute informații despre codul PIN și codul PUK, precum și seria cartelei SIM.
Dacă ai o cartelă veche, este bine de știut că poți afla seria cartelei SIM și codul IMEI și din telefon. Pentru un smartphone cu Android, intră în Setări > Despre telefon > Stare și vei găsi acolo toate detaliile. Pentru un iPhone, trebuie să accesezi Configurări > General > Informații.
De asemenea, există și aplicații care îți pot arăta aceste informații: Cartela SIM, SIM Card Info, My SIM Card Info sau SIM Tool Manager sunt disponibile în magazinul cu aplicații și pot fi instalate gratuit.
Cum schimbi o cartelă SIM
Fiecare telefon mobil are un slot pentru cartela SIM. Există însă destule smartphone-uri care au chiar două slot-uri pentru SIM sau unul pentru SIM, și altul pentru un card microSD. Este necesară cheița cu care vine cutia oricărui smartphone pentru a accesa portul.
Un alt aspect important este legat de dimensiunea cartelei SIM pentru telefon. Înainte să o cumperi, trebuie să te asiguri ce fel de cartela citește smartphone-ul : SIM, microSIM sau nanoSIM. După introducerea în telefon, acesta poate fi deschis și poate fi activat SIM-ul.
Schimbarea cartelei SIM cu una nouă se poate face și:
- Din aplicația MyVodafone > Contul meu > Setări > Detalii și schimbare SIM
- Din contul tău MyVodafone > Administrare cont > Schimbare cartela SIM
- Apelează *222 și spune-i robotului Andreea „schimbare SIM”
Citește și: Cele mai bune telefoane dual SIM
Cum activezi o cartelă SIM
În cazul unei cartele SIM cu abonament Vodafone, aceasta se activează din momentul în care a fost introdus primul cod PIN și efectuat primul apel telefonic. În cazul cartelei SIM Vodafone, activarea se realizează în momentul introducerii în telefon și conectarea la rețea. Codul PIN al cartelei SIM este trecut pe cutia cartelei și este recomandat să-l schimbi cu unul personalizat, pe care să-l poți reține cu ușurință.
În situația în care ai introdus greșit codul PIN de 3 ori, cartela se va bloca, iar pentru deblocarea ei va fi nevoie să introduci codul PUK. Poți afla codul PUK și astfel:
- Din contul tău MyVodafone > Administrare cont > Codul PUK
- Apel la *100# de pe un alt telefon din reteaua Vodafone > Urgențe > Codul PUK și apoi va trebui să introduci numărul de telefon pentru care faci solicitarea
Cum reîncarci online cartela Vodafone, simplu și rapid
Cea mai simplă și rapidă metodă pentru a reîncărca o cartelă Vodafone este să intri în aplicația My Vodafone, să alegi suma pe care dorești să o încarci și să plătești cu cardul. Iar dacă ai cardul salvat în aplicație, nu va mai fi nevoie să introduci datele acestuia de fiecare dată când efectuezi o reîncărcare. Poți urmări și tutorialul video de mai jos pentru a vedea pașii:
Tot din aplicația My Vodafone poți reîncărca și numărul unui prieten. Trebuie doar să selectezi din Meniu Rapid > Reîncarcă o Cartelă > Reîncarcă numărul unui prieten, introduci numărul de telefon pe care vrei să-l reîncarci, apoi poți alege plata cu cardul sau plata pe factură.
Ce trebuie să știi după ce ai activat cartela SIM
La Cartela Vodafone, ai la dispoziție 60 de zile pentru a efectua sau pentru a primi apeluri vocale. Perioada de grație este de 10 luni de la expirarea perioadei de valabilitate. În acest interval nu vei putea să efectuezi apeluri, ci doar să le primești.
Numerele pe care le poți apela în perioada de grație sau în cea de suspendare a Cartelei sunt următoarele: *144#, *100# sau 444 pentru reîncărcarea Cartelei; *123#, *100# pentru informații despre credit sau valabilitate; *120#, *100# pentru cumpărare de credit sau valabilitate; 112 pentru apeluri de urgență (număr internațional).
Telefonul nu citește cartele SIM. Ce trebuie să faci
Cea mai bună metodă pentru a evita orice problemă după achiziționarea unei cartele SIM este introducerea acesteia în telefon chiar în magazin, astfel încât să fie rezolvată orice problema care ar putea apărea. În cazul în care acest lucru nu a fost posibil, iar telefonul nu citește cartela SIM, există câteva soluții pe care le poți încerca.
Prima variantă poate părea una rudimentară, însă este posibil să rezolve problema: repornirea telefonului. Uneori eroarea nu este legată de cartela SIM, ci de software-ul de pe telefon. O repornire a device-ului rectifică eroarea.
În caz contrar, poți presupune că eroarea vine de la cartelă. Iar atunci este important să te asiguri că aceasta să fie curată. Comunicarea dintre circuitul integrat SIM și telefon poate fi blocată de murdărie sau praf. Pentru îndepărtarea acestora, nu trebuie folosite obiecte umede care pot să deterioreze receptorul, ci aer.
O altă variantă pentru care cartela SIM poate să nu funcționeze este legată chiar de operator. Cazurile sunt rare, însă pot exista. Ca în cazul conectării în roaming la o altă rețea, căutarea manuală a unei rețele poate să împiedice conectarea.
În cazul în care niciuna dintre variante nu funcționează, este recomandat să mergi într-un magazin Vodafone. Acesta poate să detecteze problema și să înlocuiască pe loc cartela SIM, dacă aceasta era sursa problemei.
Unde este MyVodafone > Administrare cont > Schimbare cartela SIM? Eu unul nu văd, vă rog reactualizați datele. Mulțumesc.