Cum să devii #viral pe TikTok și în alte platforme social media – 4 ingrediente cheie
Dacă ar fi să numim un avantaj TikTok, primul ar fi „lejeritate”. Oricine poate crea și distribui extrem de ușor clipuri de 15-60 de secunde. Cu un strop de creativitate și curiozitate poți pune în practică cele mai cool idei. Dacă ai și o cartelă cu TikTok nelimitat și 60.000 MB internet, atunci cu atât mai bine. Dai startul clipurilor tale, fără să stai cu grija facturilor de internet.


Ai Oferta 6€ cu doar 4€ credit în prima lună dacă îți comanzi online Cartela Vodafone în iunie! Include TikTok nelimitat, 60.000 MB internet, minute și SMS-uri nelimitate în rețea, 2000 minute și SMS-uri în orice rețea națională, din care 300 minute internaționale.
Provocarea apare atunci când îți dorești să devii viral. Idei despre cum poți avea succes pe cea mai populară rețea socială sunt prezentate și în articolul de aici: Sfaturi și trucuri pentru TikTok. La acestea putem adăuga încă 4 ingrediente cheie sau, mai curânc, piloni pe care te poți baza atunci când vrei să lansezi clipuri virale pe TikTok-ul tău.
Cei 4 E sau „ce îți trebuie pentru a deveni viral pe TikTok”
Se pare că, așa cum există cei patru P ai marketingului (produs, preț, promovare, plasament), așa există și cei 4 E ai TikTok-ului și al altor astfel de platforme social media asemănătoare. Cei patru E sunt aduși în discuție de mulți experți într-ale internetului, printre care și Rachel Pedersen – TikTok Expert – care vorbește, în unul dintre articolele ei, despre ideea că atunci când vrei să ai conținut viral pe TikTok merită să te axezi pe patru piloni esențiali:
Emoție
Vorba cântecului: „Unde dragoste nu e, nimic nu e” sau mai bine spus, unde clipul TikTok nu trezește nicio emoție, nici followers nu sunt. Și, practica ne dovedește că prea puțin contează ce fel de emoții amplifici. Reacții există, indiferent că vorbim de teamă sau fericire. Desigur, ideal este să aducem toți emoții productive și benefice, din categoria: bucurie, plăcere, extaz, amuzament, încredere.
Există multe clipuri în care TikTokerii vorbesc despre experiențele lor, cum au trecut peste anumite greutăți, ce lucruri au învățat. Aduc în fața altor oameni poveștile lor, tocmai pentru crea emoție și, poate, pentru a-i inspira și pe cei care urmăresc clipurile. Emoția o poți crea prin numeroase moduri.
De la storytelling, la clipuri în care surprinzi un moment frumos din viața ta (de exemplu, o întâlnire cu un prieten bun, o excursie la bunici, un zbor cu avionul), până la colaje cu imagini care se bazează pe aceeași emoție. În plus, muzica la care ai acces pe TikTok ajută să duci clipurile în direcția dorită.
Entertainment – divertisment
Importanța pilonului „Entertainment” s-a simțim mai ales în perioada lockdown-ului când au deveni verila cele mai amuzate clipuri, cele mai funny provocări. De TikTok-urile la care am râs copios în pandemie ne vom aduce aminte și peste 10 ani.
Avantajul este că utilizatorii TikTok sunt destul de deschiși la divertisment. Nu este nevoie să inventezi o întreagă comedie. Este suficient să prezinți într-un mod amuzant și sincer, situațiile zilnice cu care te confrunți sau să iei parte la trend-urile cool de pe TikTok.
Educație
Ei bine, poate că acest pilon este cel mai dificil de pus în practică, mai ales dacă trebuie să îl îmbini și cu divertismentul + emoția. Dacă te atrage ideea de a da informațiile, skill-urile, talentele tale mai departe și de a-i învăța și pe ceilalți ceea ce tu știi deja, pe TikTok ai loc destul să o faci. Sunt o mulțime de filmulețe în stilul „How to” pe aproape toate domeniile.
De la artă, cooking, design interior, proiecte DIY, până la life hacks, limbi străine și yoga. Așa că, dacă stăpânești foarte bine un anumit domeniu sau ești pasionat de anumite subiecte, creează câteva clipuri în stilul „how to”, adaugă la ele umor, emoție și divertisment și vezi ce rezultate obții.
Engagement
Nu în ultimul rând, pe TikTok, dar și pe alte rețele de socializare este nevoie de „angajament”. Oamenii doresc să cunoască persoane care au aceleași valori, hobby-uri ca și ei. În felul acesta se simț înțeleși. Majoritatea dintre noi dorim să aparținem unei comunități în care să împărtășim lucruri comune. Însă pentru a-ți construi propria comunitate este nevoie, în primul rând, de angajamentul tău, ceea ce înseamnă să fii constant și consistent în ceea ce postezi.
Activitatea și implicarea ta în TikTok sunt cruciale, dacă vrei să construiești o experiență bună pentru lista ta de followers. Pentru timp nelimitat pe TikTok nu uita de Cartela Vodafone cu TikTok gratuit. Ai Oferta 6€ cu doar 4€ credit în prima lună dacă îți comanzi online Cartela Vodafone în iunie!